Гра в городки полягає у вибиванні фігур, побудованих з п’яти городків, з обмеженого майданчика, котрий називається «городом», битами з певної відстані.
Городкові фігури. Для гри в городки використовуються 15 фігур. Послідовність і правильна їх постановка в партії з 15 фігур показана на малюнку:
Городкові фігури. Для гри в городки використовуються 15 фігур. Послідовність і правильна їх постановка в партії з 15 фігур показана на малюнку:

1. Гармата. 2. Виделка. 3. Зірка. 4. Стріла. 5. Колодязь. 6. Колінчатий вал. 7. Артилерія. 8. Ракетка. 9. Кулеметне гніздо. 10. Рак. 11. Вартові. 12. Серп. 13. Тир. 14. Літак. 15. Лист.
Усі фігури, окрім «Листа», ставлять на середині лицьової лінії, не виходячи за межі «города», відповідно до вимог «Регламенту постановки фігур».
Кутові городки фігури «Лист» ставлять по зовнішній лінії «города», не виходячи за його межі, так, щоб в кутах утворювалися рівнобедрені трикутники. Городок, що позначає марку, встановлюють в центрі діагоналі, що йде від заднього правого кута «города» до переднього лівого (для тих, що грають правою рукою) або в центрі діагоналі, що йде від заднього лівого до переднього правого кута «міста» (для тих, хто грає лівою рукою).
Фігура «Серп» для тих, хто грає лівою рукою встановлюється в лівій половині «города» в дзеркальному відображенні.
Послідовність і кількість фігур, котрі потрібно вибити, можуть бути змінені в залежності від системи проведення змагань. Всі зміни повинні бути відображені в Положенні.
Обладнання, інвентар. Городок може мати форму циліндра діаметром 48-50 мм або правильної восьмикутної призми зі стороною восьмикутника 20 мм, довжиною 200±1мм. Городок виготовляється з деревини, може бути пофарбований і не повинен мати будь-яких порожнин.
Бита. Бита може бути складовою або полімерною. Учасник змагань при кожному виході повинен мати дві біти.
Складова бита являє собою круглий стрижень довжиною не більше метра, довільної ваги і діаметру. Бита збирається зі вставок, втулок, кінцевої склянки і ручки. Вставки найбільш доцільно виготовляти з деревинно-шаруватого пластику або з кизилу. Ручки — з текстолітових стрижнів або з кизилу, втулки зі сталевих суцільнотягнених труб. Кінцеву склянку доцільно виготовляти зі сталі.
Полімерна бита виготовляється з одного шматка полімерної труби або полімерного стрижня. Довжина бити не повинна перевищувати 1 метр, а вага — не більше 2кг. Центр ваги може бути зміщений за рахунок внутрішнього заповнення.
Для масових змагань допускаються біти будь-якої безпечної конструкції. Рекомендуються полімерні бити або бити з твердих порід деревини.
Городковий майданчик і його обладнання. Майданчик обладнується на рівній горизонтальній ділянці розміром 26(22)х15(12)метрів. Розмітка «городів» і «пригородів» виконується на металевих листах або аркушах з литого полікарбонату — для гри складовими битами. Для гри полімерними або дерев’яними битами розмітка виконується на будь-якому твердому (неабразивному) покритті.
Обладнання городкового майданчика:
— металеві або полікарбонатні листи, на яких фарбою наносяться лінії «городів» і «пригородів». Листи укладаються таким чином, щоб їх стик суворо збігався з осьовою лінією городу та пригороду. Оптимальна товщина полікарбонатних листів — 4 мм. Стандартні розміри — 3,05х2,05 м.
— відбійна стінка (сітка і гумова завіса);
— огорожа;
— освітлювальні прилади для гри ввечері;
— фіксовані планки висотою 50 мм на лицьових лініях конів і напівконів;
— навіси для укриття гравців і секретаря від атмосферних опадів; бажано обладнання загального навісу над «городами», «приородами» і відбійною стінкою.
Полікарбонатні листи укладаються на будь-яку тверду рівну поверхню. Рекомендується використання полікарбонатних листів у спортивних залах, і наносити розмітку на поверхню, на яку укладаються листи.
«Город» — зона, що має форму квадрата зі стороною 2 м, у межах якої встановлюються фігури.
«Пригород» — зона, що знаходиться між лицьовою і штрафний лініями, обмежена з боків продовженнями діагоналей «городу». По центру «пригороду» на відстані 20 і 40 см від штрафної лінії наносять дві позначки довжиною 20 см для установки на них штрафних городків.
Штрафна лінія і площа, що знаходиться перед нею, називається штрафною зоною. Її засипають піском або покривають крейдою з водною суспензією.
Площа, обмежена двома боковими лініями і передньою планкою, з меж якої виконуються кидки по фігурам, називається Коном. Відстань від планки кону до лицьової лінії — 13 м (для дорослих) і 6.5 м (для дітей і підлітків до 15 років).
Площа, обмежена боковими лініями, передньої планкою і планкою кону ззаду, з меж якої виконуються кидки після вибивання хоча б одного городка (крім фігури «Лист»), називається напівконом. Відстань від передньої планки напівкону до лицьової лінії — 6.5 м.
Поверхня конів і напівконів повинна бути достатньо твердою, що виключає ковзання взуття.
Лінії розмітки шириною 2 см малюють фарбою, яка контрастує з покриттям.
Вік учасників. Залежно від віку учасники змагань поділяються на групи:
— діти — 12 років і молодше;
— підлітки — 13-14 років;
— юнаки — 15-18 років;
— юніори — 19-25 років;
— дорослі — 26-59 років;
— ветерани — 60 років і старше.
Для участі у змаганнях міського рівня і вище кожен гравець повинен мати довідку про допуск до змагань, підписану лікарем, завірену особистою печаткою лікаря або печаткою медичної установи.
Учасники змагань з молодших вікових груп можуть бути допущені до змагань у старших вікових групах з дозволу головного судді при відповідності їх технічної підготовки рівневі змагань.
Форма одягу. Учасники повинні бути одягнені в спортивну форму, відповідно до погоди та умов проведення змагань.
Гравці команд повинні бути одягнені в однакову спортивну форму з відповідною емблемою. Кожен гравець команди повинен мати на спині порядковий номер, під яким він записаний в протоколі. Номер повинен розрізнятися з будь-якої відстані в межах майданчика.
Капітан команди повинен мати на рукаві пов’язку, що відрізняється від форми за кольором, або знак «капітан».
Тренер (представник). Організації, що беруть участь у змаганнях, призначають тренера (представника) команди.
Тренер є керівником команди. Він несе відповідальність за дотримання спортивного режиму, дисципліну, чітке виконання спортсменами Правил та Положення про змагання.
Тренер бере участь у жеребкуванні, присутній на нарадах суддівської колегії, якщо вони проводяться спільно з представниками. Під час гри тренер має право перебувати при команді. Тренеру забороняється втручатися в дії суддів на майданчику.
У кожній команді один з її гравців обирається капітаном команди. Капітан несе відповідальність за дисципліну в команді під час гри. Капітан команди стежить за послідовністю установки фігур і черговістю виходу гравців у кожному заході.
Права та обов’язки учасників змагань. Учасники змагань мають право:
— на розминку перед початком гри упродовж 10 хв в особистих змаганнях. У командних змаганнях тривалість розминки визначається з розрахунку 5 хвилин на кожного учасника команди;
— звертатися до судді в особистих змаганнях. У разі незгоди з рішенням судді звертатися до головного судді (в командних змаганнях таким правом володіє тільки капітан);
— подати протест на рішення судді упродовж доби, про що зробити відповідний запис у протоколі після закінчення гри;
— опротестувати результат зустрічі в разі виявлення порушень Правил та Положення про змагання (всі протести подаються в головну суддівську колегію або у федерацію в письмовій формі);
— на отримання медичної допомоги;
— на допомогу одного або двох асистентів в особистих змаганнях.
Учасники змагань зобов’язані:
— знати і виконувати Правила та Положення про змагання;
— поводитися в дусі чесного суперництва;
— бути ввічливими і тактовними стосовно суддів і суперників;
— уникати дій, спрямованих на затримку гри і дій, які можуть бути розцінені як такі;
— під час гри не робити ніяких дій, що заважають суперникові.
Правила і порядок проведення гри. Перед початком гри учасникам надається право на розминку. Перед початком розминки суддя і учасники стають за територією майданчиків, після чого організовано, по команді судді-інформатора (судді) виходять на майданчик і стають уздовж задньої лінії «гоодур» із битами, обличчям до глядачів. Під час розминки суддя-інформатор повідомляє відомості про команди (спортсменів), їх турнірне становище, досягнення в минулих змаганнях та рекорди. Перед початком гри (до закінчення розминки) секретар повинен заповнити протокол і капітани команд повинні поставити свої підписи.
Побудова та порядок проведення гри. Після оголошення про закінчення розминки та підготовки майданчиків для проведення змагань, учасники стають уздовж задньої лінії «города» із битами, обличчям до глядачів. Суддя займає місце між учасниками. Суддя-інформатор (суддя) оголошує про початок змагань і представляє учасників гри і суддів. Учасники вітають один одного. При виході на побудову, під час розминки та гри учасники повинні нести бити в одній руці.
Гру починає команда (учасник) правого «городу», далі суперники виконують кидки по черзі, використовуючи в кожному виході по дві бити. Склад команди та кількість учасників, що грають в одному заході, визначається Положенням. Черговість виходу гравців встановлює капітан або тренер команди. В одному заході кожен гравець може виходити один раз.
Усі фігури починають вибивати з кону. Якщо вибитий хоча б один городок, то інші вибивають з напівкону. Фігура «Лист» вибивається тільки з кону.
Після закінчення партії команди (учасники) шикуються уздовж бічних ліній «городів» обличчям один до одного і після оголошення результату, по сигналу судді, обмінюються «городами».
Якщо перед початком гри у складі команди на дві особи менше, ніж необхідно в одному заході за Положенням, команда не допускається до гри.
Учасники обох команд під час виконання кидків повинні перебувати збоку від своїх «городів».
Гравцеві забороняється виконувати в одному заході два кидки однією і тією ж битою, але якщо під час змагань у гравця зламалася бита, то він має право продовжити гру однією битою тільки в цей день змагань.
У командних іграх у вирішальній партії, після вибивання однією з команд фігури «Артилерія», команди міняються «городами». При цьому до переходу обидві команди повинні зробити однакову кількість кидків. Якщо перед зміною «городів» у вирішальній партії у гравця залишилася одна бита, то після переходу він виконує кидок однією битою. Після переходу коман-ди ставлять у своїх «городах» чергові фігури або городки, невибиті перед зміною «городів» і продовжують партію. Якщо гравець команди лівого «городу» вибив (добив) фігуру «Артилерія» першою битою, то після переходу він виконує другий кидок, потім гру продовжує наступний гравець цієї ж команди.
Якщо городки зрушать з місця з якої-небудь причини раніше, ніж їх торкнеться бита (або пролетить повз них), то їх встановлюють в колишньому положенні, биту повертають і кидок виконують повторно. Це також стосується випадків, коли бита проходить під гродками, що підскочили від струсу майданчика внаслідок удару бити.
Якщо городки зрушаться в результаті струсу майданчика (або від вітру) після кидка, коли бита не торкнулася городків, то їх відновлюють у колишньому положенні, але биту не повертають.
Якщо городок після удару покотився в один бік, а потім змінив напрямок руху на протилежний, то суддя відкочує його на те місце, з якого він покотився назад.
Якщо після удару городок розколовся на дві частини або втратив циліндричну форму (більш ніж на половині довжини) і більша його частина залишилася в «городі» або «пригороді», бита повертається, фігура або положення містечок відновлюються. Якщо в «городі» або «пригороді» залишилася менша половина городка, то городок вважається вибитим.
Якщо команда, яка грає в лівому городі теоретично не може закінчити партію з тим же результатом, з яким закінчила команда в правому городі, то гра в цій партії припиняється.
Якщо гравець, який грає лівою рукою, зробив промах по фігурі «серп» чи «лист» і при цьому не зачепив жоден городок, то для наступного за ним гравця, що кидає правою рукою, ці фігури переставляються. І навпаки.
За неспортивну поведінку учасник може бути вилучений суддею до кінця гри, а головним суддею — до кінця змагань.
Вибитий і невибитий городок. Городок вважається вибитим, якщо він повністю вийшов за межі «городу» або «пригороду» в будь-якому напрямку, крім штрафної зони.
Городок, що викотився за межі «городу» і «пригороду», а потім прикотився назад, вважається вибитим.
Положення городка, що зупинився поряд з кордоном «городу» і «пригороду» із зовнішнього боку, суддя визначає візуально, дивлячись зверху по вертикалі. Якщо видно просвіт між лінією і городком, то він вважається вибитим. У сумнівних випадках поруч з гордком на зовнішній кромці лінії ставлять вертикально інший городок, і якщо вони не стикаються, городок вважається вибитим.
Виграш партії і кінцевий результат гри. Партія вважається виграної тією командою (учасником), яка (який) вибила (вибив) меншою кількістю бит всі фігури даної партії. При рівній кількості бит, витрачених на вибивання всіх фігур, партія вважається нічийною. Гра виграна однією з команд (одним з учасників), якщо:
— у грі з трьох партій рахунок 2:0, 2:1, 2.5:0.5;
— у грі з п’яти партій рахунок 3:0, 3:1, 3:2, 3.5:1.5, 3.5:0.5;
За рахунку 1.5:1.5 і 2.5:2.5 результат гри — нічия.
Усі фігури, окрім «Листа», ставлять на середині лицьової лінії, не виходячи за межі «города», відповідно до вимог «Регламенту постановки фігур».
Кутові городки фігури «Лист» ставлять по зовнішній лінії «города», не виходячи за його межі, так, щоб в кутах утворювалися рівнобедрені трикутники. Городок, що позначає марку, встановлюють в центрі діагоналі, що йде від заднього правого кута «города» до переднього лівого (для тих, що грають правою рукою) або в центрі діагоналі, що йде від заднього лівого до переднього правого кута «міста» (для тих, хто грає лівою рукою).
Фігура «Серп» для тих, хто грає лівою рукою встановлюється в лівій половині «города» в дзеркальному відображенні.
Послідовність і кількість фігур, котрі потрібно вибити, можуть бути змінені в залежності від системи проведення змагань. Всі зміни повинні бути відображені в Положенні.
Обладнання, інвентар. Городок може мати форму циліндра діаметром 48-50 мм або правильної восьмикутної призми зі стороною восьмикутника 20 мм, довжиною 200±1мм. Городок виготовляється з деревини, може бути пофарбований і не повинен мати будь-яких порожнин.
Бита. Бита може бути складовою або полімерною. Учасник змагань при кожному виході повинен мати дві біти.
Складова бита являє собою круглий стрижень довжиною не більше метра, довільної ваги і діаметру. Бита збирається зі вставок, втулок, кінцевої склянки і ручки. Вставки найбільш доцільно виготовляти з деревинно-шаруватого пластику або з кизилу. Ручки — з текстолітових стрижнів або з кизилу, втулки зі сталевих суцільнотягнених труб. Кінцеву склянку доцільно виготовляти зі сталі.
Полімерна бита виготовляється з одного шматка полімерної труби або полімерного стрижня. Довжина бити не повинна перевищувати 1 метр, а вага — не більше 2кг. Центр ваги може бути зміщений за рахунок внутрішнього заповнення.
Для масових змагань допускаються біти будь-якої безпечної конструкції. Рекомендуються полімерні бити або бити з твердих порід деревини.
Городковий майданчик і його обладнання. Майданчик обладнується на рівній горизонтальній ділянці розміром 26(22)х15(12)метрів. Розмітка «городів» і «пригородів» виконується на металевих листах або аркушах з литого полікарбонату — для гри складовими битами. Для гри полімерними або дерев’яними битами розмітка виконується на будь-якому твердому (неабразивному) покритті.
Обладнання городкового майданчика:
— металеві або полікарбонатні листи, на яких фарбою наносяться лінії «городів» і «пригородів». Листи укладаються таким чином, щоб їх стик суворо збігався з осьовою лінією городу та пригороду. Оптимальна товщина полікарбонатних листів — 4 мм. Стандартні розміри — 3,05х2,05 м.
— відбійна стінка (сітка і гумова завіса);
— огорожа;
— освітлювальні прилади для гри ввечері;
— фіксовані планки висотою 50 мм на лицьових лініях конів і напівконів;
— навіси для укриття гравців і секретаря від атмосферних опадів; бажано обладнання загального навісу над «городами», «приородами» і відбійною стінкою.
Полікарбонатні листи укладаються на будь-яку тверду рівну поверхню. Рекомендується використання полікарбонатних листів у спортивних залах, і наносити розмітку на поверхню, на яку укладаються листи.
«Город» — зона, що має форму квадрата зі стороною 2 м, у межах якої встановлюються фігури.
«Пригород» — зона, що знаходиться між лицьовою і штрафний лініями, обмежена з боків продовженнями діагоналей «городу». По центру «пригороду» на відстані 20 і 40 см від штрафної лінії наносять дві позначки довжиною 20 см для установки на них штрафних городків.
Штрафна лінія і площа, що знаходиться перед нею, називається штрафною зоною. Її засипають піском або покривають крейдою з водною суспензією.
Площа, обмежена двома боковими лініями і передньою планкою, з меж якої виконуються кидки по фігурам, називається Коном. Відстань від планки кону до лицьової лінії — 13 м (для дорослих) і 6.5 м (для дітей і підлітків до 15 років).
Площа, обмежена боковими лініями, передньої планкою і планкою кону ззаду, з меж якої виконуються кидки після вибивання хоча б одного городка (крім фігури «Лист»), називається напівконом. Відстань від передньої планки напівкону до лицьової лінії — 6.5 м.
Поверхня конів і напівконів повинна бути достатньо твердою, що виключає ковзання взуття.
Лінії розмітки шириною 2 см малюють фарбою, яка контрастує з покриттям.
Вік учасників. Залежно від віку учасники змагань поділяються на групи:
— діти — 12 років і молодше;
— підлітки — 13-14 років;
— юнаки — 15-18 років;
— юніори — 19-25 років;
— дорослі — 26-59 років;
— ветерани — 60 років і старше.
Для участі у змаганнях міського рівня і вище кожен гравець повинен мати довідку про допуск до змагань, підписану лікарем, завірену особистою печаткою лікаря або печаткою медичної установи.
Учасники змагань з молодших вікових груп можуть бути допущені до змагань у старших вікових групах з дозволу головного судді при відповідності їх технічної підготовки рівневі змагань.
Форма одягу. Учасники повинні бути одягнені в спортивну форму, відповідно до погоди та умов проведення змагань.
Гравці команд повинні бути одягнені в однакову спортивну форму з відповідною емблемою. Кожен гравець команди повинен мати на спині порядковий номер, під яким він записаний в протоколі. Номер повинен розрізнятися з будь-якої відстані в межах майданчика.
Капітан команди повинен мати на рукаві пов’язку, що відрізняється від форми за кольором, або знак «капітан».
Тренер (представник). Організації, що беруть участь у змаганнях, призначають тренера (представника) команди.
Тренер є керівником команди. Він несе відповідальність за дотримання спортивного режиму, дисципліну, чітке виконання спортсменами Правил та Положення про змагання.
Тренер бере участь у жеребкуванні, присутній на нарадах суддівської колегії, якщо вони проводяться спільно з представниками. Під час гри тренер має право перебувати при команді. Тренеру забороняється втручатися в дії суддів на майданчику.
У кожній команді один з її гравців обирається капітаном команди. Капітан несе відповідальність за дисципліну в команді під час гри. Капітан команди стежить за послідовністю установки фігур і черговістю виходу гравців у кожному заході.
Права та обов’язки учасників змагань. Учасники змагань мають право:
— на розминку перед початком гри упродовж 10 хв в особистих змаганнях. У командних змаганнях тривалість розминки визначається з розрахунку 5 хвилин на кожного учасника команди;
— звертатися до судді в особистих змаганнях. У разі незгоди з рішенням судді звертатися до головного судді (в командних змаганнях таким правом володіє тільки капітан);
— подати протест на рішення судді упродовж доби, про що зробити відповідний запис у протоколі після закінчення гри;
— опротестувати результат зустрічі в разі виявлення порушень Правил та Положення про змагання (всі протести подаються в головну суддівську колегію або у федерацію в письмовій формі);
— на отримання медичної допомоги;
— на допомогу одного або двох асистентів в особистих змаганнях.
Учасники змагань зобов’язані:
— знати і виконувати Правила та Положення про змагання;
— поводитися в дусі чесного суперництва;
— бути ввічливими і тактовними стосовно суддів і суперників;
— уникати дій, спрямованих на затримку гри і дій, які можуть бути розцінені як такі;
— під час гри не робити ніяких дій, що заважають суперникові.
Правила і порядок проведення гри. Перед початком гри учасникам надається право на розминку. Перед початком розминки суддя і учасники стають за територією майданчиків, після чого організовано, по команді судді-інформатора (судді) виходять на майданчик і стають уздовж задньої лінії «гоодур» із битами, обличчям до глядачів. Під час розминки суддя-інформатор повідомляє відомості про команди (спортсменів), їх турнірне становище, досягнення в минулих змаганнях та рекорди. Перед початком гри (до закінчення розминки) секретар повинен заповнити протокол і капітани команд повинні поставити свої підписи.
Побудова та порядок проведення гри. Після оголошення про закінчення розминки та підготовки майданчиків для проведення змагань, учасники стають уздовж задньої лінії «города» із битами, обличчям до глядачів. Суддя займає місце між учасниками. Суддя-інформатор (суддя) оголошує про початок змагань і представляє учасників гри і суддів. Учасники вітають один одного. При виході на побудову, під час розминки та гри учасники повинні нести бити в одній руці.
Гру починає команда (учасник) правого «городу», далі суперники виконують кидки по черзі, використовуючи в кожному виході по дві бити. Склад команди та кількість учасників, що грають в одному заході, визначається Положенням. Черговість виходу гравців встановлює капітан або тренер команди. В одному заході кожен гравець може виходити один раз.
Усі фігури починають вибивати з кону. Якщо вибитий хоча б один городок, то інші вибивають з напівкону. Фігура «Лист» вибивається тільки з кону.
Після закінчення партії команди (учасники) шикуються уздовж бічних ліній «городів» обличчям один до одного і після оголошення результату, по сигналу судді, обмінюються «городами».
Якщо перед початком гри у складі команди на дві особи менше, ніж необхідно в одному заході за Положенням, команда не допускається до гри.
Учасники обох команд під час виконання кидків повинні перебувати збоку від своїх «городів».
Гравцеві забороняється виконувати в одному заході два кидки однією і тією ж битою, але якщо під час змагань у гравця зламалася бита, то він має право продовжити гру однією битою тільки в цей день змагань.
У командних іграх у вирішальній партії, після вибивання однією з команд фігури «Артилерія», команди міняються «городами». При цьому до переходу обидві команди повинні зробити однакову кількість кидків. Якщо перед зміною «городів» у вирішальній партії у гравця залишилася одна бита, то після переходу він виконує кидок однією битою. Після переходу коман-ди ставлять у своїх «городах» чергові фігури або городки, невибиті перед зміною «городів» і продовжують партію. Якщо гравець команди лівого «городу» вибив (добив) фігуру «Артилерія» першою битою, то після переходу він виконує другий кидок, потім гру продовжує наступний гравець цієї ж команди.
Якщо городки зрушать з місця з якої-небудь причини раніше, ніж їх торкнеться бита (або пролетить повз них), то їх встановлюють в колишньому положенні, биту повертають і кидок виконують повторно. Це також стосується випадків, коли бита проходить під гродками, що підскочили від струсу майданчика внаслідок удару бити.
Якщо городки зрушаться в результаті струсу майданчика (або від вітру) після кидка, коли бита не торкнулася городків, то їх відновлюють у колишньому положенні, але биту не повертають.
Якщо городок після удару покотився в один бік, а потім змінив напрямок руху на протилежний, то суддя відкочує його на те місце, з якого він покотився назад.
Якщо після удару городок розколовся на дві частини або втратив циліндричну форму (більш ніж на половині довжини) і більша його частина залишилася в «городі» або «пригороді», бита повертається, фігура або положення містечок відновлюються. Якщо в «городі» або «пригороді» залишилася менша половина городка, то городок вважається вибитим.
Якщо команда, яка грає в лівому городі теоретично не може закінчити партію з тим же результатом, з яким закінчила команда в правому городі, то гра в цій партії припиняється.
Якщо гравець, який грає лівою рукою, зробив промах по фігурі «серп» чи «лист» і при цьому не зачепив жоден городок, то для наступного за ним гравця, що кидає правою рукою, ці фігури переставляються. І навпаки.
За неспортивну поведінку учасник може бути вилучений суддею до кінця гри, а головним суддею — до кінця змагань.
Вибитий і невибитий городок. Городок вважається вибитим, якщо він повністю вийшов за межі «городу» або «пригороду» в будь-якому напрямку, крім штрафної зони.
Городок, що викотився за межі «городу» і «пригороду», а потім прикотився назад, вважається вибитим.
Положення городка, що зупинився поряд з кордоном «городу» і «пригороду» із зовнішнього боку, суддя визначає візуально, дивлячись зверху по вертикалі. Якщо видно просвіт між лінією і городком, то він вважається вибитим. У сумнівних випадках поруч з гордком на зовнішній кромці лінії ставлять вертикально інший городок, і якщо вони не стикаються, городок вважається вибитим.
Виграш партії і кінцевий результат гри. Партія вважається виграної тією командою (учасником), яка (який) вибила (вибив) меншою кількістю бит всі фігури даної партії. При рівній кількості бит, витрачених на вибивання всіх фігур, партія вважається нічийною. Гра виграна однією з команд (одним з учасників), якщо:
— у грі з трьох партій рахунок 2:0, 2:1, 2.5:0.5;
— у грі з п’яти партій рахунок 3:0, 3:1, 3:2, 3.5:1.5, 3.5:0.5;
За рахунку 1.5:1.5 і 2.5:2.5 результат гри — нічия.