
Серед 32 учасників у перегонах взяли участь відразу 18 спортсменів з України, а наша молодь, в особі Андрія Буренка, Дмитра Асманова, Сергія Левченка та Миколи Чена, отримала можливість попрацювати на треку поруч з дуже сильними європейськими спортсменами.
Судячи з результатів перших тренувань, здалося, що лідери українського мотокросу Микола і Олександр Пащинські зможуть поборотися за високі місця у топ-10. У Романа Морозова після першого тренування виникли проблеми технічного характеру. Андрій Кричфалуший та Андрій Буренко замикали п’ятірку найкращих українців після перших тренувань.
Перемога у кваліфікації залишилася за лідером чемпіонату швейцарцем Жюльєном Біллем. Хоча він програв старт чеху Мартіну Мічеку, проте вже після кількох поворотів очолив гонку і вже до самого фінішу не віддавав лідерства. Мічек провисів весь заїзд на хвості, але на більше його не вистачило – він програв 2 секунди. Француз Мілко Потісек від старту до і фінішу просидів на третьому місці і замкнув топ-3.
Серед наших спортсменів краще за інших стартував Роман Морозов, від’їхавши 4-м, але вже на перших колах він пропустив вперед себе чеха Мартіна Зераву, а на останньому колі його зумів обігнати Микола Пащинський.
Від Миколи уболівальники та фахівці, імовірно, очікували більшого, адже саме він упродовж дня показував найвищі швидкості з наших гонщиків, але йому все зламав не дуже вдалий старт. Микола від’їхав лише дев’ятим. У підсумку йому довелося витратити 20 хвилин заїзду на численні обгони, які за такої спеки давалися не просто.
П’яте місце – результат не поганий, і залишалося лише сподіватися, що гонщик зберіг сили для двох основних гонок етапу. Претендувати на подіум, утім, було складно, оскільки трійка лідерів чемпіонату їхала помітно швидше за інших.
Олександр Пащинський на старті потрапив в лещата двох великих груп спортсменів і після перших поворотів був 15-м. Багато клопоту йому доставив бруд, яким його закидали суперники. Тим не менше, по ходу заїзду 18-разовий чемпіон України зміг покращитись на 4 позиції.
Андрій Кричфалуший хоча і стартував відносно вдало – восьмим – у ході заїзду відкотився на 12-ту позицію. Давали про себе знати наслідки падіння на 3-му етапі чемпіонату України в Сумах в минулі вихідні.
На жаль, перед кваліфікацією, на останній тренувальній практиці, упав Андрій Буренко. Сильний забій правого стегна, а також пошкоджена ліва кисть, залишили нашого спортсмена за бортом кваліфікації. У підсумку, найкращим з юніорів став Дмитро Асманов, який завершив заїзд на 16-й позиції.
Організатори змагань, Михайло Ротар-старший і його команда, звалили на себе серйозний тягар відповідальності, підписавши контракт з компанією Youthstream і отримавши права на проведення етапу чемпіонату світу в Україні. Та попри численні труднощі, насамперед фінансового характеру, буковинці гідно відпрацювали, заслуживши похвалу від топ-гонщиків, які на прес-конференції відзначили хорошу організацію і несамовиту підтримку вболівальників на трибунах.
Тепер безпосередньо про фінальні дні змагань. Після ранкового тренування відбулася дуже помпезна церемонія відкриття, де тон задав зведений оркестр барабанщиць. Після вступних слів організаторів та гостей, пройшла презентація спортсменів, які по черзі виходили на сцену-подіум. Загалом, все було красиво і святково, як і годиться на етапі чемпіонату світу.
Микола Пащинський виніс урок з невдалого старту у кваліфікацією і перед першою основною гонкою змінив свою позицію на стартовій машинці, змістившись правіше у відношенні до найкоротшої траєкторії входу у стартовий поворот. Старт виграв француз Мілко Потісек, обставивши лідера чемпіонату швейцарця Жюльєна Білля. Далі розташувалися два чеха – Мічек і Зерава. П’ятірку найкращих замкнув Пащинський-молодший.
У підсумку перша п’ятірка у тому ж складі і фінішувала. Потісек витримав пресинг Білля і Мічека, які наче два шуліки не дозволяли французу розслаблятися до самого фінішу. У Пащинського був шанс поборотися з Зеравою, але в одному з епізодів була допущена помилка, яка спричинила падіння. На щастя, українець відбувся парою забоїв і встиг швидко повернутися в лад, та й зароблений перед тим часовий гандикап дозволив утримати п’яту позицію, на яку також претендував австрієць Штауфер.
Олександр Пащинський, Роман Морозов і Андрій Кричфалуший стартували практично однаково – після двох стартових поворотів вони одночасно вистрибнули перед глядацькою трибуною, але під кінець першого кола ситуація в цій групі сильно змінилася. Олександр застовпив за собою дев’яте місце і погнався за фіном Анті Пірхоненом, Андрій Кричфалуший за коло пропустив уперед себе кількохспортсменів, а Роман Морозов упав.
Після падіння гонщик повернувся у змагання, але зігнуте кермо змусило зробити ще одну зупинку, яка відкинула його в кінець пелетону. Поборовшись за поліпшення позиції, Роман на 8-му колі вирішив з’їхати, щоб поберегти сили для другого заїзду, оскільки в цьому вже нічого цікавого не світило. Пащинський зумів до фінішу вибратися на восьме місце, в той час як Андрій Кричфалуший відкотився на 13-те.
Дмитро Асманов побачив картатий прапор 17-м, залишивши у себе за спиною одного з іноземних пілотів, італійця Маттіа Бузо. Потрібно зазначити, що перегони пройшли в 30-градусну спеку, тому спортсменам довелося нелегко. Також згадаємо і про проблему, яку організаторам не вдалося вирішити повною мірою: місцями трек був добре залитий водою, але були і значні ділянки, де пилюка стояла стовпом, що створювало небезпеку при обгонах.
Півтори години перерви між заїздами пролетіли непомітно. Лідер чемпіонату світу Жюльєн Білль налаштувався на другу гонку настільки здорово, що з моменту падіння стартової машинки і до картатого прапора він ні на секунду нікому з присутніх не треку не дозволив засумніватися у своїй перемозі. Переслідував його Мілко Потісек, старався з усіх сил, але на стабільну і впевнену їзду Білля відповідав часом помилками, що межують з ризиком падіння.
Кілька разів було видно, що Потісек їде на межі своїх можливостей, тому що мотоцикл то кидало, то переставляло, але кожного разу йому вдавалося впоратися із ситуацією. Якщо в першому заїзді Білль програв Потісеку майже п’ять секунд, то у другому «привіз» більше десяти. Так що перемога на етапі дісталася швейцарцеві абсолютно заслужено.
А ось за спиною лідерів сталися зміни. Мартін Мічек, який приїхав третім у першій гонці, цього разу помилявся дуже багато, що коштувало йому подіуму на етапі. Його невдачами сповна скористався співвітчизник і тезка Мартін Зерава.
Наші ж пілоти старт від’їхали посередньо, проявивши справжню українську гостинність і пустивши вперед себе 6-7 іноземних гостей. На кінець першого кола, коли пелетон розтягнувся і стали чітко зрозумілі позиції гонщиків, Микола Пащинський ішов сьомим, Роман Морозов – 11-м, Олександр Пащинський – 12-м, а Андрій Кричфалуший – 13-м.
Микола кинувся виправляти ситуацію, що утворилася внаслідок не дуже вдалого старту. Ситуація дуже нагадала кваліфікацію – тоді наш спортсмен аналогічно пробивався з сьомого місця на п’яте. Ось і цього разу гонщик дістався до п’ятої позиції і був готовий продовжувати нарощувати темп, але на 12-му колі підвела техніка, а точніше спиці заднього колеса, які після приземлення на довгому стрибку зігнулися і полопалися.
Вимушений схід безумовно засмутив Миколу, який в цей уїк-енд був найкращим з української когорти гонщиків, але в технічних видах спорту надійність техніки є невід’ємною складовою успіху. Цього разу не пощастило, але приводів для посипання голови попелом немає абсолютно, скоріше навпаки, Микола відчув, що може швидко їхати не тільки в Україні. І хочеться вірити, що виступ в МХ3 додасть гонщику впевненості у боротьбі за призове місце чемпіонату Європи.
На початку заїзду здалося, що нас очікує цікава дуель між Романом Морозовим і Олександром Пащинським, який їхав за ним. Але Олександр проявив наполегливість тільки в першій частині дистанції, а потім відмовився від спроб поліпшити позицію за рахунок Романа.
На фініші нерозлучних суперників останнього десятиліття розділили майже 30 секунд. Роман отримав невелику моральну компенсацію за провал у першій гонці, а Олександр став єдиним з українців, хто на домашньому етапі увійшов до топ-10 підсумкового протоколу.
за матеріалами порталу motosport.ua, фото — motocrossactionmag.com
{social}
{iarelatednews articleid=»654,621,613,601,571,564″}